
aug
10
HOV3 Hilversum
Het tracé HILHOV3 van de HOV baan Huizen Hilversum is momenteel in uitvoering. Landschappartners is verantwoordelijk voor de uitwerking vormgeving en inpassing. De vrijliggende HOV-baan vanaf het stationsplein Hilversum tot de aansluiting A27 is aanleiding tot belangrijke infrastructurele ingrepen en verbeteringen in de verkeersstructuur van Hilversum. De belangrijkste ingrepen in het stedelijke gebied zijn de

jul
10
Traverse Dieren
Voor een betere doorstroming van het verkeer in en rond Dieren en voor een veilige stationsomgeving wordt de ‘Traverse Dieren’ momenteel gerealiseerd. Als vervolg op de tenderfase voor Traverse Dieren cq. het Integraal Stedenbouwkundig en Landschappelijk schetsontwerp, heeft Landschappartners het plan nader uitgewerkt tot een Definitief Ontwerp Plus (DO+). De uitwerking voor de planonderdelen Stedelijke

jun
21
Inpassing Extra Sneltrein Groningen – Leeuwarden
Voor het project Extra Sneltrein Groningen – Leeuwarden (ESGL) zijn de kap- en compensatieplannen uitgewerkt conform de eisen en het Ontwerp Tracébesluit. Voor de gemeente Groningen zijn daarnaast ook enkele Boom Effect Rapportages (B.E.A.) gemaakt voor de locaties Paterswoldseweg en Hoogkerk. Voor diverse locaties zijn ook de gewenste ecologische verbindingen uitgewerkt.

jun
1
Rotterdamsebaan; Den Haag
De Rotterdamsebaan wordt een indrukwekkende toegang tot Den Haag. Een ‘landmark’ van duurzaamheid dat de ambities van de stad op dit vlak verbeeldt. Een goed voorbeeld van duurzaamheid is het dienstengebouw bij de tunnelmond van de Victory Boogie Woogietunnel in de Vlietzone. Het dak is volledig bedekt met zonnepanelen die duurzame energie opwekken. Het dienstengebouw

dec
10
Verdubbeling N33 Assen – Zuidbroek
De autoweg N33 wordt vanaf het knooppunt Assen (aansluiting A28) tot en met knooppunt Zuidbroek (aansluiting A7) verdubbeld van 1×2 rijstroken naar 2×2 rijstroken. Voor deze verdubbeling worden de bestaande kunstwerken verbreed/verlengd en ook diverse nieuwe kunstwerken gemaakt. Voor alle kunstwerken van de N33 geldt dat deze als onderdeel van een minimale lijn zijn vormgegeven, waarbij

dec
10
Haak om Leeuwarden Zuid
De Haak om Leeuwarden is een nieuw stuk autosnelweg aan de (zuid)westkant van Leeuwarden. De weg verbindt de A31 bij Marsum met de N31 bij Hemriksein. De nieuwe weg is sober en lichtvoetig uitgevoerd, onnadrukkelijk in het open landschap. De viaducten hebben herkenbare randelementen en hekwerken. De meer complexe aansluiting Werpsterhoek is geaccentueerd als ‘landart’.

dec
10
De Oversteek, Nijmegen
De nieuwe stadsbrug (De Oversteek) maakt het Nijmeegse rivierlandschap goed zichtbaar en beleefbaar, zowel vanaf de beide oevers als vanaf de stadsbrug. De metalen boogbrug is de poort naar de oevers en de poort naar de stad. Tegenover de boog staan de aanbruggen over de uiterwaarden in verbinding met het land. De met baksteen gedetailleerde aanbruggen

dec
10
A12 Lunetten – Veenendaal
Voor onze opdrachtgever hebben wij zowel in de tenderfase als de uitvoeringsfase de landschappelijke inpassing verzorgd van de verbreding A12 tussen Lunetten en Veenendaal. Een belangrijk onderdeel was de uitwerking van de diverse ecologische voorzieningen en -verbindingen. Ook de kwaliteitsverificaties hebben wij voor de opdrachtgever uitgevoerd. De in landschap en cultuurhistorische opzicht bijzondere waterkering (Grebbelinie)

dec
10
Fietsbrug en viaduct over de Vaart, Assen
Landschappartners heeft het ontwerp gemaakt voor de geluidsschermen langs de Europaweg te Assen. In het ontwerpproces is ook de vormgeving van de fietsbrug en het viaduct over de Vaart meegenomen.

dec
1
Poort Neerbosch, Nijmegen
Ter verbetering van de verkeersstructuur van Nijmegen en de regio is de kruising Neerbosscheweg als onderdeel uit de Stadsroute S100 in Nijmegen heringericht. De herinrichting voorziet in een (snel)fietsroute, een P&R plaats en 4 bushaltes voor (H)OV-verbindingen. De 3 fiets- en voetgangerstunnels hebben een samenhangende vormgeving, waarbij de doorlopende rand van de tunnelmond het meest
